Friday, April 23, 2010

SILAT DUKA, TINJU CERIA, HARI PERTAMA BUKA GELANGGANG KARNIVAL PELAPIS NEGERI 1/2010 KEDAH

Tarikh : 22 April 2010
Venue : Dewan Dato' Syed Omar, Alor Setar

Gelanggang Silat Olahraga dibuka hari ini. Pesilat Pulau Pinang Sharifah Izatulnadia bt Syed Dahlan turun ke gelanggang B dalam perlawanan ke-lapan menentang pesilat dari Perlis Norashikin Amira bt Mohd Nizam dalam Kategori / Kelas C Puteri.

Mendahului lawan dengan agak selesa dari pusingan pertama hingga penghujung pusingan ketiga. Namun sedikit kesilapan dengan tumbukan ke arah muka pihak lawan yang membawa pendarahan yang agak teruk menyebabkan juri terpaksa menghentikan perlawanan dengan memberi kemenangan secara Teknikal kepada pesilat dari Perlis berkenaan.

Menurut jurulatih, Shuhari Hj Chin, kesilapan kecil begini sememangnya boleh menghukum atlet berkenaan walaupun mendahului selesa. Beliau akur dengan apa yang terjadi namun berpuas hati dengan prestasi atlet kita yang kalah secara Teknikal. Kekalahan Sharifah Izatul juga terpaksa 'dibayar' dengan jari manis tangan kirinya patah dan telah diberi rawatan di Hospital Sultanah Bahiyah Alor Setar.








Sementara itu, disebelah petangnya pula 2 (dua) atlet tinju turun ke gelanggang di Stadium Sultan Abdul Halim. Mereka adalah C. Kubendran yang turun dalam kategori 69kg dan Rafa'el Mika'el
dalam kategori 48kg. Kedua-dua peninju berkenaan berjaya menewaskan lawan masing-masing dan mara ke pusingan seterusnya. Tahniah diucapkan.

















0 comments:

Post a Comment

About This Blog

  ©Unit Sukan Prestasi Tinggi Negeri Pulau Pinang (C) 2009-2010. All rights reserved