Monday, November 28, 2016

LAPORAN HARI TERAKHIR KEJOHANAN SIRKIT REMAJA KEBANGSAAN GIMRAMA SIRI 2/2016

Tarikh : 27 November 2016 (Ahad)
Tempat : Gimnasium 1, Institut Sukan Negara, Bukit Jalil
Hari terakhir kejohanan telah memberi impak yang begitu baik kepada pasukan pelapis Pulau Pinang untuk berlatih dengan lebih baik bagi setanding dengan atlet-atlet yang berpotensi tinggi seperti Kuala Lumpur dan Selangor. Acara yang dipertandingkan pada hari ini ialah group exercise bagi U10, U8, dan pre junior. Seterusnya untuk individual adalah acara U10 (bola) dan pre junior (belantan).

Pada hari ini hanya seorang atlet pelapis Pulau Pinang yang akan bertanding dalam acara U10 bola. Berikut disertakan keputusan penuh hari terakhir kejohanan yang melibatkan atlet Pelapis Pulau Pinang :-

Kategori : U10 (Bola)
Caitlin Cheah Pei Syuen - 8.483 mata (10/16)

Setelah selesai semua pertandingan pada hari ini, penyampaian hadiah telah dijalankan pada jam 2.00 petang. Secara keseluruhan pasukan Pulau Pinang telah menunjukkan prestasi yang memuaskan dengan memenangi tempat ketiga dalam acara belantan bagi U9 dan tempat kelima bagi acara gelung U9, bola G4, Belantan U10, gelung G4 dan belantan G4. Namun masih banyak elemen yang perlu diperbaiki oleh jurulatih dan latihan yang lebih intensif kepada atlet.

Sekian, terima kasih.

Laporan disediakan oleh
Nursyafiqah Binti Salamat

0 comments:

Post a Comment

About This Blog

  ©Unit Sukan Prestasi Tinggi Negeri Pulau Pinang (C) 2009-2010. All rights reserved