Tuesday, July 13, 2010

KEM BAKAT BERBASIKAL TREK PELAPIS 2010 - Update Last Day

Kem Bakat Berbasikal Lelaki telah sampai ke hari terakhir dan seperti hari sebelumnya atlet mula melakukan senaman pada jam 8.00 pagi. Jam 9.00 pagi atlet melakukan warm up trek sebagai persediaan menghadapi pertandingan mini. Antara acara yang dipertandingkan adalah 200 meter sprrint, scratch race, individual pursuit dan 750 m time trial.

Bagi acara pagi, hanya dua acara dipertandingkan iaitu 200 meter sprint dan individual pursuit. Acara 200 meter sprint diungguli oleh pelumba dari Pahang dan diikuti pelumba dari Kelantan serta Perak. Setelah tamat acara 200 meter sprint, disusuli dengan acara individual pursuit. Acara tersebut dinilai daripada catatan masa. Bagi acara tersebut, pelumba dari terengganu mengungguli dan dikuiti pelumba dari Pahang dan tempat yang ketiga pelumba dari Kedah.

Pertandingan mini ini bersambung pada jam 2.30 petang dan hanya satu acara yang dapat dilaksanakan berikutan hujan. Acara yang dipertandingkan pada waktu petang adalah scratch race. Acara dilepaskan beramai-ramai dan pelumba yang sampai lebih awal dikira sebagai pemenang. Acara 750 meter time trial tidak dapat diteruskan berikutan hujan.

Pada jam 4.30 petang, diadakan sesi penyampaian hadiah dan suai kenal atlet bersama Pengarah Cawangan Pelapis Majlis Sukan Negara (En. Jefri), Ketua Unit Pelapis Negeri (En. Yazid) dan Ketua Unit Pelapis Serantau (En. Izuwan).
Jam 6.00 petang, Kem Bakat Berbasikal berakhir.
--
Syamsul Afzan Bin Mohd Nor




















0 comments:

Post a Comment

About This Blog

  ©Unit Sukan Prestasi Tinggi Negeri Pulau Pinang (C) 2009-2010. All rights reserved