Friday, February 18, 2011

TID SUKAN ANGKAT BERAT - SMK PERMATANG TOK LABU, SEBERANG PERAI UTARA

Tarikh : 16 Februari 2011 (RABU)
Masa : 10.00 pagi
Tempat : SMK Permatang Tok Labu
Jurulatih : En. Faizulzalham B. & En. Jamil Hashim


Jumlah : 36 Murid Perempuan & 32 Murid Lelaki Tingkatan 2
Murid 16 Murid Perempuan & 23 Murid Lelaki Tingkatan 1

PLN : Titi Mukim (Daerah Seberang Perai Utara)

Ulasan TID

Sesi TID ini telah diadakan pada jam 10.00 pagi berhadapan bangunan SMK Permatang Tok Labu. Seramai 39 orang murid lelaki dan perempuan tingkatan 1 dan 68 orang murid yang berminat dan terpilih untuk sesi TID pertama.

Peralatan yang digunakan untuk sesi TID ini ialah 1 bar lelaki, 2 plate 10 kg dan 2 plate 5kg . Adik Mohd Haris Che Pi, Adik Mohd Syakir dan Adik Suhaila Saadin atlet angkat berat pelapis telah dijemput untuk mendemostrasi teknik snatch dan clean & jerk.

Pihak sekolah juga telah bersetuju untuk menubuhkan kelab Sukan Angkat Berat dalam usaha memperkembangkan sukan ini di peringkat akar umbi. Penolong Kanan Kokurikulum Sekolah Tn. Hj. Ismail telah membantu menguruskan murid-murid untuk sesi TID dan demostrasi sukan angkat berat ini dengan teratur. Hasil rundingan dengan Pengetua Sekolah En. Mohamad, beliau telah bersetuju untuk menjadikan sekolah sebagai pusat latihan sukan angkat berat di Seberang Perai Utara.

Cadangan

JSM En Jamil Hashim akan memindahkan peralatan dari titi mukim ke SMK Permatang Tok Labu setelah mendapat bilik darjah yang sesuai untuk dijadikan tempat latihan yang sesuai.

Pihak Unit Sukan Prestasi Tinggi Negeri Pulau Pinang dan Majlis Sukan Negeri Pulau Pinang dengan kerja sama Persatuan Angkat Berat Amatur Pulau Pinang akan membantu dari aspek kemudahan peralatan dan program binaan untuk atlet yang terpilih untuk menyertai program pelapis.

Penghargaan

Sekalung penghargaan kepada pihak SMK Permatang Tok Labu kerana telah menjayakan sesi TID Angkat Berat di Daerah Seberang Perai Utara. Dengan harapan kerjasama ini dapat diteruskan untuk menjana atlet yang cemerlang.


Laporan Oleh : Ahmad Firdaus Yusoff




















0 comments:

Post a Comment

About This Blog

  ©Unit Sukan Prestasi Tinggi Negeri Pulau Pinang (C) 2009-2010. All rights reserved