Wednesday, February 9, 2011

TID SUKAN ANGKAT BERAT @ SMK ABDULLAH MUNSHI, GEORGETOWN

Tarikh : 08 Februari 2011
Masa : 9.00 am

J/Latih : Mohd Faizulzalham Sazaly
Jumlah Pelajar : 60 orang

Ulasan TID

Pada 8 Februari 2011 jam 9.00 pagi sesi pencarian bakat untuk sukan angkat berat diadakan di SMK Abdullah Munshi sebanyak 5 kelas dari tingakatan 1 dan 5 kelas dari tingkatan 2 yang menyertai program TID ini.

Peralatan yang digunakan untuk sesi TID ini ialah 1 bar lelaki dan 2 plate 10 kg. JSM En Faizul telah memberi penerangan dan demostrasi kepada pelajar untuk memahami teknik snatch dan clean & jerk sukan angkat berat.

Pihak sekolah juga telah memberi kerjasama dan bercadang untuk menjadikan sekolah tersebut sebagai Pusat Latihan Daerah. Puan Pengetua juga telah bersetuju dan tidak ada halangan untuk menjalankan akitiviti tersebut malah akan menyediakan pengakutan bas seminggu 2 kali ke MSNPP untuk atlet menjalani latihan dengan atlet senior.

JSM En. Faizul bercadang untuk mengadakan latihan di SMK Abdullah Munshi pada setiap hari Isnin, Selasa dan Khamis jam 3.00 petang hingga 4.30 petang. Beberapa peralatan akan dipohon dari pihak MSNPP dan Persatuan Angkat Berat Amatur Pulau Pinang supaya latihan dapat dijalankan dengan lancar.

Seramai 35 orang pelajar telah terpilih dalam TID kali ini dan perlu mengikuti fasa seterusnya di Gym (PLN) sebelum diserap ke dalam Program.

Isu berbangkit

Satu perbincangan dengan Presiden PABAPP akan diadakan dalam masa terdekat untuk memohon peralatan dan penambahbaikan aktiviti bagi tahun 2011.

Laporan Oleh : Ahmad Firdaus Yusoff










0 comments:

Post a Comment

About This Blog

  ©Unit Sukan Prestasi Tinggi Negeri Pulau Pinang (C) 2009-2010. All rights reserved