Wednesday, February 16, 2011

PROGRAM PSIKOLOGI SUKAN DAN SUAIAN FIZIKAL ATLET GIMRAMA

Tarikh : 12 Februari 2011
Tempat : Akedemi Gimrama MSNPP, Batu Uban
Atlet : 17 atlet
Jurulatih : Byun Sangmi

Pegawai ISN : Puan Mariani binti Senawi
Cik Nur Diana bt Abu Hassan

Program Psikologi Sukan dan Suaian Fizikal atlet Gimrama bersama ISNPP telah diadakan buat pertama kali atas permintaan daripada Jurulatih Byun Sangmi. Program ini akan dijalankan secara berterusan kepada atlet-atlet gimrama dari masa ke semasa.

Program ini bermula pada pukul 1.30 tengahari selepas sesi latihan selesai. Seramai 17 orang atlet hadir pada sesi ini. Sesi pertama yang diadakan ialah Psikologi Sukan yang dikendalikan oleh Cik Nur Diana. Beberapa aktiviti permainan telah diadakan untuk melihat semangat kerjasama dan tindakbalas atlet-atlet kepada arahan-arahan yang diberikan. Kerjasama daripada para atlet amat menggalakkan. Di akhir sesi Psikologi Sukan, atlet-atlet diminta menyanyikan lagu untuk menaikkan semangat Negeri Pulau Pinang.

Sesi seterusnya ialah sesi Suaian Fizikal yang dikendalikan oleh Puan Mariani. Ini merupakan sesi pertama ISNPP bersama atlet-atlet gimrama. Jadi, aktviti latihan yang diberikan adalah untuk menguji pengetahuan atlet-atlet tentang kepentingan latihan yang dilakukan dan kaitannya dengan tubuh badan atlet itu sendiri. Selepas itu, atlet diminta untuk menjawab beberapa soalan tentang latihan dan otot-otot yang terlibat dalam latihan tersebut.
Program ini berakhir pada pukul 3.30 petang.


Disediakan oleh
Hamidi bin Lokman








0 comments:

Post a Comment

About This Blog

  ©Unit Sukan Prestasi Tinggi Negeri Pulau Pinang (C) 2009-2010. All rights reserved