Wednesday, February 16, 2011

MSSPP GIMNASTIK ARTISTIK - 1st Day

Tarikh : 16 – 18 Februari 2011
Tempat : Akedemi Gimnastik MSNPP, Batu Uban

Kejohanan Gimnastik Artistik MSSPP 2011 telah bermula pada hari ini (16/2/2011) sehingga 18/2/2011. Lebih kurang 40 orang atlet telah menyertai kejohanan kali ini. Hari ini 2 acara telah dipertandingkan iaitu senaman lantai lelaki dan batang titian wanita.

Bagi acara senaman lantai lelaki bawah 10 tahun Teoh Chuen Feng dari SJKC Shang Wu memenangi pingat emas diikuti oleh Derrick Khoo pingat perak dan pingat gangsa dimenangi oleh Ng Chun Chen.

Acara senaman lantai lelaki bawah 12 tahun pula diungguli oleh Teoh Chuen Loong dari SJKC Kong Ming 2, pingat perak Lim You Jou dan gangsa Cheah Li Hong. Sementara kategori bawah 15 tahun acara senaman lantai lelaki pula dimenangi oleh Jeremiah LooPhang Xing dari SMK Haji Zainal Abidin, Ahmad Bulya Md Amin pingat perak, dan Soong Swyu Jye pingat gangsa

Untuk acara batang titian wanita bawah 10 tahun dimenangi oleh Fatin Nur Jeslina SJKC Yang Zhen, pingat perak Jennifer Ting, dan pingat gangsa Lim Yuan Ying. Bagi kategori bawah 12 tahun, Elleen Lim Yi Ling dari SK Minden Height telah memenagi emas diikuti oleh Lim Xuan Ying pingat perak, dan pingat gangsa Zalikha Khalid

Kategori bawah 15 tahun pula diungguli oleh Jerelyn Loo Hwang Ping dari SMK Sri Mutiara, Rachel Yeoh Li Wen di tempat kedua dan Zulaikha Khalid tempat ketiga. Manakala acara batang titian wanita bawah 18 tahun hanya seorang peserta iaitu Tan Sue Fen.

Pertandingan hari ini berakhir pada pukul 1.30 tengahari

Disediakan oleh
Hamidi bin Lokman









0 comments:

Post a Comment

About This Blog

  ©Unit Sukan Prestasi Tinggi Negeri Pulau Pinang (C) 2009-2010. All rights reserved