Monday, March 12, 2012

PEMANTAUAN PPN KE PUSAT LATIHAN BADMINTON - BERAPIT HALL, B.MERTAJAM

Tarikh : 10hb Mac 2012 (Sabtu)
Masa : 10.00 pagi - 11.15 pagi
Tempat : Dewan Badminton Berapit, Bukit Mertajam

Kehadiran :
1. En. Choong Kah Tzun - JSM (Program Pelapis Negeri Pulau Pinang)
2. En. Deng Lei - JLN (Majlis Sukan Negeri Pulau Pinang)
3. Cik Ernita Nasir - JLN (Persatuan Badminton Pulau Pinang)
4. En. Thung Jin Seng - Ketua Unit, Unit Pembangunan Program Periodisasi Atlet, ISNegara
5. En. Muhammad Minzir Bin Mansor - Pegawai Belia & Sukan, Unit Pembangunan Program Periodisasi Atlet, ISNegara
6. Cik Jeslina Michael - Pegawai Belia & Sukan, Unit Pemantauan & Penilian Jurulatih, Cawangan Kejurulatihan Majlis Sukan Negara
7. En. Cheah Boon Chong - Ketua Unit, Pusat Satelit ISN Pulau Pinang
8. Cik Fatimah Binti Jamil - SDO/Penyelaras Sukan Badminton Negeri Pulau Pinang
9. Atlet - 21 Lelaki, 10 Wanita (Pelapis Negeri/Skuad Latihan Sukan Malaysia XV 2012, Pahang)
10. Atlet - 6 Lelaki, 3 Wanita (Program Pembangunan PBA)
11. Atlet - 2 Lelaki, 2 Wanita (Sekolah Sukan Bukit Jalil, Kuala Lumpur)

LATIHAN
1. Game Play
2. Light Skill
3. Netting
4. Stroke Bebas
5. Net Chopping
6. Lobbing

UJIAN
Tiada

PERTANDINGAN
Tiada

KECEDERAAN
Tiada

PROGRAM BINAAN
Dimaklumkan oleh JSM Choong Kah Tzun - Latihan Bersama akan diadakan di Dewan Badminton Berapit, Bukit Mertajam pada 14 - 15 Mac 2012.

ULASAN
1. Sesampai di Pusat Latihan mendapati pihak ISN sedang berbincang bersama JSM Choong Kah Tzun. Program Lawatan Pemantuan pihak ISN ke pusat latihan bertujuan untuk memantau program latihan yang dijalankan oleh Jurulatih. Sebelum pihak ISN meninggalkan pusat latihan, telah berbincang dan bertanya dengan En. Thung Jin Seng tentang program latihan yang dijalankan oleh jurulatih-jurulatih pada hari tersebut. En. Thung Jin Seng memaklumkan program latihan yang dijalankan tiada masalah.
2. Disiplin, kehadiran dan kerjasama yang diberikan oleh atlet-atlet, jurulatih-jurulatih dan keluarga-keluarga untuk menjayakan program latihan berjalan dengan lancar memuaskan.
3. Mendapati atlet dari Sekolah Sukan Bukit Jalil, Kuala Lumpur telah kembali ke Negeri Pulau Pinang menjalani latihan untuk menyertai Kejohanan MSSM bagi Negeri Pulau Pinang seperti dimaklumkan oleh JSM Choong Kah Tzun.
4. Latihan yang dijalankan oleh Atlet Pelapis Negeri/Skuad Latihan Sukan Malaysia XV 2012, Pahang adalah "Game Play dan Light Skill" yang dikelolakan oleh JSM Choong Kah Tzun dan JLN Deng Lei merupakan sebagai persediaan atlet untuk ke Kejohanan Sirkit Remaja Kebangsaan Peringkat Kedua (Zon A) di Kuala Lumpur.
5. Latihan Bersama yang akan di adakan di Dewan Badminton Berapit, Bukit Mertajam pada 14 - 15 Mac 2012 juga merupakan sebagai persediaan atlet untuk ke Kejohanan Sirkit Remaja Kebangsaan Peringkat Kedua (Zon A).
6. Latihan yang dijalankan Atlet Pembangunan PBA seperti "Netting, Free Stroke, Net Chopping dan Lobbing" dikelolakan oleh JLN Ernita.
7. Perkara yang tidak pernah dilupakan di akhir pemantauan adalah berjumpa atlet-atlet, jurulatih-jurulatih dan keluarga-keluarga yang hadir. Terima kasih kepada semua pihak di atas sokongan yang diberikan.

Fatimah Jamil




















0 comments:

Post a Comment

About This Blog

  ©Unit Sukan Prestasi Tinggi Negeri Pulau Pinang (C) 2009-2010. All rights reserved