Friday, September 30, 2011

PEMANTAUAN KEJOHANAN BADMINTON BAWAH 15 TAHUN PERSATUAN BADMINTON NEGERI

Laporan ringkas :

Kejohanan Badminton Bawah 11, 13 dan 15 Tahun anjuran Persatuan Badminton Pulau Pinang telah bermula dari 24 September 2011 dan berakhir pada 30 September 2011. Acara yang dipertandingkan adalah acara perseorangan dan bergu untuk lelaki dan wanita. Hari ini merupakan hari ke empat, kejohanan bermula dari pukul 7.00 malam dan berakhir pada 10.15 malam.

Tujuan kejohanan ini di adakan untuk menilai prestasi atlet yang sediada dan juga sebagai Program Mengenalpasti (TID) untuk atlet-atlet yang berpotensi untuk diserapkan ke dalam Program Pelapis Negeri bagi tahun 2012.

Mendapati Tuan Pengarah Majlis Sukan Negeri hadir di tempat kejohanan dan bertemu dengan Presiden dan Setiausaha Kehormat Persatuan Badminton Pulau Pinang.
Kelihatan Jurulatih Cawangan Pelapis JPM Razlan dan JSM Tony Tan Gim Hin, Choong Kah Tze, Loh Bok Seang dan Jurulatih MSNPP JLN Deng Lei berada ditempat kejohanan untuk memantau atlet-atlet di bawah selian mereka.

Perjumpaan bersama Setiausaha Persatuan Badminton untuk membincangkan :

1. Bajet Permohonan Bantuan Kewangan untuk Atlet Skuad Latihan Sukan Malaysia XV 2012, Pahang menjalani latihan dan menyertai perlawanan persahabatan di Negara Cina.
2. Jadual Latihan untuk Atlet Skuad Latihan Sukan Malaysia XV 2012 yang akan berkuatkuasa 1 Oktober 2011. Pembayaran elaun Atlet Skuad Latihan Sukan Malaysia XV 2012 telah di persetujui bersama bermula dari Oktober 2011.
3. Masa untuk mengadakan "Pre-Selection" Atlet Sukan Malaysia XV 2012, Pahang.
Setiausaha - Memaklumkan bercadang untuk mengadakannya dalam bulan Disember 2011/Januari 2012.


Sepanjang pemantauan kesempatan waktu diambil untuk berjumpa dengan atlet-atlet dan keluarga yang berada di tempat kejohanan. Sebelum meninggalkan tempat kejohanan telah berjumpa dengan Setiausaha Jawatankuasa Persatuan Badminton Pulau Pinang (En. Lim Hwee Pheng) untuk mendapatkan keputusan dari hari pertama hingga hari keempat.

Sekian di laporkan, terima kasih.

Fatimah Jamil




















0 comments:

Post a Comment

About This Blog

  ©Unit Sukan Prestasi Tinggi Negeri Pulau Pinang (C) 2009-2010. All rights reserved