Wednesday, February 12, 2014

LAPORAN HARI KEDUA LATIHAN BERSAMA WORLD TAEKWONDO PEACE CORPS (KOREA)

Tarikh : 11 Februari 2014 (Selasa)
Masa : 8.00 malam hingga 10.45 malam
Tempat : Dewan Ria, Butterworth

KEHADIRAN
1. Master Rajendran Rajoo - JSM
2. Master Firdaus Bin Abdullah - JPM Pelapis Serantau
3. Mohd Suhaimi Bin Md Salleh - PPN
4. Jurulatih Peace Corps Korea - 4 orang
5. Atlet Pelapis Negeri - 6 lelaki & 6 wanita
6. Atlet Pelapis Serantau - 2 lelaki & 2 wanita

ULASAN
Hari ini sesi latihan bersama World Taekwondo Peace Corps (Korea) memasuki hari kedua dimana lokasi latihan berpusat di Dewan Ria, Butterworth. Sesi latihan ini akan berjalan selama 2 jam dimana 1 jam pertama akan diuji ketahanan fizikal, mental dan jam kedua akan dijalankan "Sparring antara Pelapis Negeri,Pelapis Serantau dan Pelapis Sukma". Dalam sesi latihan malam ini tidak melepaskan peluang adalah Skuad Sukma dan Pembangunan.

Skuad Pelapis Serantau dibawah bimbingan Master Firdaus turut hadir untuk bersama-sama menjalani latihan serta menimba ilmu yang baru. Kepenatan yang ada pada setiap atlet Pelapis Serantau tidak menghalang untuk menjalani latihan bersama walaupun baru balik dari Kejohanan di Hong Kong.

Pada sesi kali ini turut hadir adalah Presiden Persatuan Taekwondo Negeri Pulau Pinang Encik Mohamed Sabib Bin Abdullah untuk manyampaikan sijil penyertaan kepada atlet yang hadir.

Selama 2 hari Team Peace Corps berkampung di Pulau Pinang atlet-atlet Pelapis Negeri banyak menimba pengalaman baru. Semoga ilmu yang dapat akan dipraktik semasa kejohanan.

Latihan untuk hari ini tamat pada jam 10.45 malam. Team Peace Corps (Korea) akan berangkat balik ke Kuala Lumpur pada esok hari.

Sekian,Terima Kasih

Laporan Disediakan Oleh
Mohd Suhaimi Bin Md Salleh

0 comments:

Post a Comment

About This Blog

  ©Unit Sukan Prestasi Tinggi Negeri Pulau Pinang (C) 2009-2010. All rights reserved