Friday, December 13, 2013

LAPORAN HARI KEDUA KEM TAHUNAN ATLET PELAPIS NEGERI 2013

Tarikh : 12 Disember 2013 (Khamis)
Tempat : Pusat Latihan Pahlawan Lake Resort, Jitra, Kedah.
Masa : 7.00 pagi hingga 11.05 malam

Aktiviti pertama untuk hari kedua dimulakan dengan solat subuh berjemaah di surau dan diikuti dengan taklimat ringkas daripada kem komandan. Kemudian para atlet, jurulatih dan urusetia bersama-sama menyanyikan lagu Negaraku dan senamrobik yang dikendalikan oleh wakil peserta.

Pada pukul 9.00 pagi, semua atlet dan jurulatih berkumpul di tapak perhimpunan bagi mendengar taklimat ringkas untuk aktiviti team building iaitu abseiling selama 2 jam. Bagi aktiviti ini setiap atlet diberi percubaan untuk mencuba tahap ketinggian dimana permulaan dari atas ke bawah. Selepas selesai aktiviti "Abseiling", atlet dan jurulatih dibawa bergerak ke lokasi untuk aktiviti yang kedua iaitu "High & Low Element". Sebanyak 10 halangan ditelah disediakan dan setiap atlet diuji ketahanan mental dan fizikal.

Sesi sebelah petang, aktiviti outdoor bersambung dengan sukan air iaitu "Berakit" dan "Lake Crossing". Aktiviti ini adalah lanjutan daripada aktiviti sebelah pagi. Riak reaksi setiap wajah atlet untuk aktiviti hari ini amat teruja dan menunjukkan semangat berpasukan.

Pada sebelah malam, aktiviti diteruskan lagi dengan malam persembahan daripada atlet mengikut kumpulan yang diberi.

Aktiviti hari kedua tamat pada jam 11.05 malam dan akan bersambung pada esok hari.

Sekian,Terima Kasih

Laporan Disediakan Oleh
Mohd Suhaimi Bin Md Salleh

0 comments:

Post a Comment

About This Blog

  ©Unit Sukan Prestasi Tinggi Negeri Pulau Pinang (C) 2009-2010. All rights reserved