Monday, December 16, 2013

41TH PENANG PESTA INTERNATIONAL BOWLING CHAMPIONSHIPS 2013

 Tarikh : 14 Disember 2013 (Sabtu)
Tempat : Mega Bowling Center, Perai
Masa : 6.00 petang

Kejohanan untuk kali ini telah diadakan pada pada 7 hingga 15 Disember 2013 bertempat di Mega Bowling Center, Prai, Penang anjuran Persatuan Tenpin Bowling Negeri Pulau Pinang. Sebanyak 11 kategori yang dipertandingkan iaitu Milo Youth U12 (Boy & Girl), Milo Youth U16 (Boy & Girl), Milo Youth Open (Boy & Girl), Men & Women Graded, Men & Women Open dan Senior Master dimana melibatkan penyertaan 20 pasukan dalam negeri mahupun luar negara.

Untuk kejohanan kali ini skuad pelapis negeri Pulau Pinang tidak terkecuali dari pertandingan ini untuk bertanding memberi saingan kepada atlet-atlet yang berpengalaman. Dalam kejohanan ini juga beberapa atlet pelapis telah menunjukkan peningkatan yang memberangsangkan dimana salah seorang atlet iaitu Mohd Hariz Adlan Bin Azman telah menjuarai bagi kategori Milo Youth Boy U12 dan menduduki tempat ke-4 bagai kategori Milo Youth Boy U16.

Turut memeriahkan kejohanan kali ini dengan kahadiran Encik Jefri Bin Ngadirin Pengarah Cawangan Pelapis Majlis Sukan Negara untuk menyampaikan hadiah kepada para pemenang pada petang ini.

Kejohanan ini akan tamat secara rasmi pada keesokkan hari.

Sekian, Terima Kasih.

Laporan ringkas oleh
Mohd Suhaimi Bin Md Salleh

0 comments:

Post a Comment

About This Blog

  ©Unit Sukan Prestasi Tinggi Negeri Pulau Pinang (C) 2009-2010. All rights reserved