Thursday, September 5, 2013

LAPORAN HARI PERTAMA KEJOHANAN MEMANAH TERBUKA UUM 2013

Tempat : Lapang Sasar Memanah Pusat Sukan UUM Sintok, Kedah.
Tarikh : 4 September 2013.
Masa : 10.00 am - 4.00 pm.

Kejohanan Memanah Terbuka UUM 2013 adalah anjuran Pusat Sukan Universiti Utara Malaysia (UUM) dan Persatuan Memanah Kebangsaan Malaysia(NAAM). Penyertaan untuk pertandingan ini terbuka kepada semua pemanah dari seluruh Malaysia dan luar negara. Pasukan Pelapis Negeri Pulau Pinang telah menghantar 6 pemanah Recurve (4 Lelaki, 2 Perempuan). Disamping itu turut mengesahkan penyertaan ialah 8 pemanah compound (7 Lelaki, 1 Perempuan) dari atlet skuad latihan SUKMA MSNPP. Selain itu, Pasukan juga telah dibantu dengan kehadiran Pegawai Psychology dari Pusat Satelit ISN Pulau Pinang iaitu Encik Kwan Yao Xuen @ Tommy.     

Pasukan memanah Pulau Pinang telah tiba di venue pertandingan pada pukul 9.30 pagi. Taklimat dan mesyuarat pengurus pasukan berlangsung sekitar jam 10.00 pagi. Seterusnya, sesi pendaftaran pemain dan pemeriksaan peralatan telah dijalankan. Pengurusan pasukan dan jurulatih pasukan Pulau Pinang bersetuju untuk mengadakan latihan rasmi di lapang sasar pada sebelah petang iaitu sekitar jam 2.30 petang. 

Diharap pemanah-pemanah dari Pasukan Negeri Pulau Pinang mampu membersembahkan prestasi terbaik menjelang hari pertama panahan esok.

Selamat Berjuang!

Sekian, Terima kasih.

Laporan disediakan oleh
Mohamad Suhairi Bin Othman

0 comments:

Post a Comment

About This Blog

  ©Unit Sukan Prestasi Tinggi Negeri Pulau Pinang (C) 2009-2010. All rights reserved