Tuesday, April 25, 2017

LAPORAN PROGRAM PENCARIAN BAKAT (TID) SUKAN GIMNASTIK

Tarikh : 19 April 2017 (Rabu)
Masa : 9.00 pagi - 10.00 pagi 
Tempat : SJK (C) Chung Hwa Confucian A & B
Kehadiran : 2 Pegawai, 2 Jurulatih

Program pencarian bakat baru (TID) sukan gimnastik telah dijalankan pada 19 April 2017. Seramai 60 pelajar telah hadir pada hari tersebut termasuk guru – guru dan murid-murid darjah 1 wanita . Program hari ini dimulakan dengan penerangan program sukan gimnastik. Pelajar-pelajar diberitahu bagaimana cara untuk memulakan karier sebagai seorang atlet bermula dari bangku sekolah hingga ke peringkat kebangsaan.

Setelah taklimat ringkas disampaikan oleh penyelaras, jurulatih mengambil tempat dengan memulakan penerangan latar belakang sukan gimnastik. Taklimat merangkumi pencapaian atlit, jadual latihan serta beberapa elemen yang perlu ada bagi seorang untuk menjadi atlet negeri.

Objektif TID dibuat untuk mencari bakat-bakat baru dalam sukan gimnastik bagi menambahkan lagi saingan sesama sendiri ketika menjalani latihan. Seramai 5 orang peserta dikenal pasti dan akan di panggil ke pusat latihan pada minggu hadapan untuk di saring sebelum diserap terus ke dalam program pelapis. Program pencarian bakat baru (TID) sukan gimnastik akan diteruskan sepanjang  bulan April ke beberapa buah sekolah khusus didalam pulau.

Sekian, terima kasih.

Laporan disediakan oleh
Fazli Hisam Bin Mohd Zainol Abidin

0 comments:

Post a Comment

About This Blog

  ©Unit Sukan Prestasi Tinggi Negeri Pulau Pinang (C) 2009-2010. All rights reserved