Wednesday, October 3, 2012

BAKAT BARU SUKAN TINJU TERUS DI CARI..

Tarikh       :   26hb September 2012 (Rabu)
Masa        :   8.00 pagi hingga 2.15 petang 
Tempat     :   SMK Permatang Tok Labu, Penang, Seberang Perai Utara.
Program   :    Ujian Kecergasan dan TID Sukan Tinju

Kehadiran :

En. Zainuddin Bin Zakaria - Jurulatih Sukan Tinju
En. Cheah Boon Chong - Ketua Pusat ISN Pulau Pinang
Pn. Sharina Haryani Binti Yaali – ISN Pulau Pinang
En. Sheikh Omar Bin Ibrahim – ISN Pulau Pinang

Murid-murid - 133 orang
Cik Fatimah Binti Jamil - SDO Sukan Tinju


Aturcara Program :

  9.30 pagi  -   9.45 pagi  :   Sarapan Pagi
  9.45 pagi  - 10.00 pagi  :   Pendaftaran
10.00 pagi  - 10.15 pagi  :   Taklimat AJK dan Ketua Pusat, Satelit ISN
10.15 pagi  - 11.30 pagi  :   Ujian Max Push-up
11.30 pagi  -   1.45 tgh   :   Ujian Yo-yo Endurance Level 1
  1.45 tgh    -  2.15 tgh   :   Jamuan tengahari dan bersurai  


Ulasan :

1.  Seawal 8.00 pagi telah keluar untuk menunggu Pegawai-Pegawai ISN yang akan  bersama ke SMK Permatang Tok Labu, Penaga, Seberang Perai Utara dan sampai pukul 9.25 pagi.  Kami semua di sajikan dengan sarapan pagi oleh pihak AJK Program sebelum program dimulakan.

2.  Program dimulakan dengan taklimat dari wakil AJK Program (En. Mohd Yusri Bin Omar) dan Ketua Pusat, Pusat Satelit ISN Pulau Pinang (En. Cheah Boon Chong)

3.  Seramai 97 murid-murid yang hadir semasa Sesi Taklimat Sukan Tinju yang berlangsung pada 19hb September 2012 dan terdapat penambahan murid-murid dari tingkatan empat yang ingin bersama-sama menjalani Sesi Ujian Kecergasan dan Pencarian Bakat Baru (TID) dijalankan.  Jumlah keseluruhan murid-murid yang hadir pada hari tersebut seramai 133 orang.

4.   Laporan yang diperolehi dari Pihak ISN menunjukkan hanya 128 murid sahaja yang menjalani Ujian Max. Push-up dan 112 murid sahaja yang menjalani Ujian Yo-yo Endurance Level 1.  

5.   Hasil dari Ujian Kecergasaan ini akan dibawa perbincangan bersama Jurulatih Sukan Tinju untuk tindakan Jurulatih membuat pemilihan dari segi fizikal murid-murid tersebut sebelum menjalani latihan yang akan dikendalikan oleh Jurulatih Zainuddin yang bertempat di SMK Permatang Tok Labu, Penaga, Seberang Perai Utara.  

6.   Sesi "Talent Scoting" keatas murid-murid yang terpilih akan berjalan sepanjang Oktober hingga Disember 2012 sebelum murid-murid tersebut di serapakan kedalam Program Pelapis Tahun 2013.

7.  Program Sesi Taklimat dan TID bagi Sukan Angkat Berat dan Tinju telah dilaksanakan pada 12hb September 2012, 19hb September 2012 dan 26hb September 2012.   

8.   Hari ini merupakan hari terakhir kepada Program yang telah dirancang dan Pengerusi Jawatan Kuasa Program telah merasmikan Majlis Penutupan Program Sesi Taklimat dan Pencarian Bakat Baru (TID) bagi Sukan Angkat Berat dan Tinju.  

9.   Pihak AJK Program berbesar hati dengan perlaksanaan program tersebut dan menyampaikan cenderahati kepada setiap Pegawai yang hadir pada hari teesebut.

10.   Bagi Pihak Unit Sukan Prestasi Tinggi Negeri Pulau Pinang, Cawangan Pelapis Negeri, Majlis Sukan Negara ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada Pihak AJK Program SMK Permatang Tok Labu, Penaga, SPU, Murid-murid, Jurulatih-jurulatih dan Pegawai-pegawai Pusat SatIelit ISN, Pulau Pinang yang telah memberikan kerjasama dan sokongan untuk menjayakan program yang dirancang.
  
11.   Tugasan diteruskan ke SMK Sri Muda Penaga untuk bertemu dengan Pengetua sekolah tersebut.

Sekian terima kasih

Fatimah Jamil








0 comments:

Post a Comment

About This Blog

  ©Unit Sukan Prestasi Tinggi Negeri Pulau Pinang (C) 2009-2010. All rights reserved