Sunday, October 26, 2014

LAPORAN PEMANTAUAN LATIHAN TINDIK BERSAMA PELAPIS PERLIS

Tarikh : 25 Oktober 2014 (Sabtu)
Masa : 10.00 pagi hingga 7.30 petang
Tempat : Perlis Bowl, Kayangan Square, Perlis

Unit Sukan Prestasi Tinggi Pulau Pinang (USPTNPP) bersama USPTN Perlis telah mengambil inisiatif perkukuhkan jalinan serumpun antara atlet dengan mengadakan latihan bersama disamping mengadakan perlawanan persahabatan. Objektif latihan ini diadakan bertujuan menjadi saluran beriadah dan membina semangat sepasukan antara atlet 2 negeri. Ia juga menilai prestasi setiap atlet dari masa ke semasa.

Pada kali ini, sesi latihan bersama telah dapat diadakan pada sebelah pagi selama 3 jam dimana setiap jurulatih memberi tunjuk ajar dari segi teknik balingan, imbangan badan dan sebagainya. Pada sebelah petang jurulatih bersetuju untuk mengadakan perlawanan persahabatan. Setiap atlet akan diundi secara rawak untuk mendapatkan 1 kumpulan (3 orang). Setiap kumpulan akan bermain sebanyak 5 games untuk menentukan jatuhan pin kumpulan terbanyak dan dikira sebagai pemenang.

Berikut disertakan keputusan pemenang pada hari ini : -

Johan - Kumpulan Perlis 2 (2464 jatuhan pin)
Naib Johan - Kumpulan Pulau Pinang 2 (2429 jatuhan pin)
Ketiga - Kumpulan Pulau Pinang 3 (2402 jatuhan pin)
Keempat - Kumpulan Perlis 1 (2381 jatuhan pin)
Kelima - Kumpulan Pulau Pinang 1 (2281 jatuhan pin)

Sesi latihan selesai dengan jayanya pada jam 7.00 petang. Sesi latihan kali kedua akan diadakan sekali lagi dimana Pasukan Perlis akan bertandang ke Pulau Pinang pada 29 November 2014 (Sabtu). Semoga latihan sebegini dapat diteruskan lagi pada masa-masa akan datang.

Sekian, Terima Kasih

Laporan Oleh
Mohd Suhaimi Bin Md Salleh

0 comments:

Post a Comment

About This Blog

  ©Unit Sukan Prestasi Tinggi Negeri Pulau Pinang (C) 2009-2010. All rights reserved