Wednesday, February 6, 2013

PEMANTAUAN & PERJUMPAAN ATLET TAEKWONDO

Tarikh    :   31hb Januari 2013
Masa      :   6.15 petang hingga 8.45 malam
Tempat  :   Dewan Comunity Desa Mawar, Bandar Baru Farlim, Air Itam, Pulau Pinang

Kehadiran  :

1.   En. Maniam - Jurulatih
2.   Cik Krishvani - Jurulatih
3.   Atlet - 6 Lelaki, 4 Wanita (Pelapis Negeri), 1 Lelaki, 3 Wanita (Backup Pelapis Negeri) dan 25 Lelaki, 3 Wanita (Pembangunan)

LATIHAN

1.   Sesi Pemanasan Badan
2.   Latihan Fizikal
3.   Sesi Motivasi Bersama SDO
4.   Latihan Ringan

UJIAN
Tiada

PERTANDINGAN

1.  Telah dimaklumkan oleh Jurulatih  -  Kejohanan Taekwondo "8th Nestle Koko Krunch Junior Taekwondo - Northern Zone 2013" anjuran oleh Nestle Koko Krunch akan diadakan pada  3 Mac 2013 di Institut Latihan Perindustrian Kepala Batas, Lot 2022 Jalan Pokok Jenerih.

2.  Kejohanan Remaja Kebangsaan yang akan berlangsung pada bulan Mac 2013 di Negeri Pulau Pinang.

KECEDERAAAN
Tiada

PERALATAN
Kepunyaan atlet dan Kelab 

PROGRAM BINAAN

1.   Dimaklumkan oleh Jurulatih Maniam "National Selection of Penang Team" pada 17 Februari 2013 di Dewan Silat Majlis Sukan Negeri Pulau Pinang, Batu Uban, Pulau Pinang, masa 8.00 pagi hingga 1.00 tengahari.

2.   Korean Taekwondo Team Seminar and Press Conference for National Circuit Organise by Penang
  
ULASAN

1.  6.15 petang telah sampai di tempat latihan dan mendapati atlet mula menghadirkan diri dari 6.30 petang.

2. Masa latihan dari 7.00 malam hingga 9.00 malam.  Latihan bermula dari 7.00 malam dan sesi pemanasan badan di kendalikan oleh atlet yang lebih "Senior" sebelum sesi latihan di jalankan.

3.  Penghargaan diberikan kepada SDO oleh Jurulatih Maniam untuk mengadakan Sesi Motivasi bersama Atlet-Atlet Pelapis Negeri yang akan menyertai program "National Selection Of Penang Team" dan Atlet-Atlet Pembangunan yang akan menyertai "Kejohanan Koko Krunch".  Pihak Jurulatih meminta supaya Sesi Motivasi sebegini dapat diadakan setiap bulan.  Akan membincangkan hal ini bersama-sama Pihak ISN.

4.  Latihan yang dipantau seperti Sesi Pemanasan Badan, Latihan Fizikal dan Latihan Ringan yang dikelolakan oleh Jurulatih Maniam dan Krishvani. Tiada kecederaan yang berlaku, hanya dua atlet tidak dapat meneruskan latihan kerana kurang sihat.

5.  Bertanyakan tentang nama-nama bagi Skuad Latihan SUKMA 2014, dimaklumkan masih belum lagi di tetapkan. Program yang akan berlangsung pada 17 Februari 2013 merupakan sesi pencarian (TID) bagi Skuad Latihan  SUKMA 2014 dan pemilihan atlet ke Kejohanan Remaja Kebangsaan dan Pulau Pinang menjadi tuan rumah.  

6.  Telah menjadi amalan akan berjumpa dengan atlet-atlet dan keluarga atlet yang hadir sebelum pulang.

Fatimah Jamil









0 comments:

Post a Comment

About This Blog

  ©Unit Sukan Prestasi Tinggi Negeri Pulau Pinang (C) 2009-2010. All rights reserved