Thursday, February 4, 2010

TID Sukan Terjun - SRJKC Jelutong

Tarikh : 04 Februari 2010
Tempat : SRJKC Jelutong, P.Pinang
Satu TID sukan Terjun telah diadakan di SRJKC Jelutong, Pulau Pinang. TID ini mendapat kerjasama penuh dari sekolah tersebut. Terima kasih yang tidak terhingga kepada Guru Besar sekolah Pn. Yeam Ean Hong yang memberi sokongan padu terhadap program pembangunan sukan khasnya sukan terjun ini. Ia bermula pada jam 2.15 petang dan tamat jam 3.30 petang. Pemilihan TID ini dilakukan oleh JLN Terjun Pulau Pinang, En.Xu Ji dan dibantu oleh atlet terjun adik Cheng Xin Ying bersama wakil Persatuan Negeri (PASA) Pn. Lee Siew Sze.

Sasaran umur adalah pelajar yang berumur 7 tahun (darjah 1). Di sekolah ini terdapat 5 kelas untuk pelajar darjah 1 dan jumlah keseluruhan pelajar darjah 1 adalah seramai 158 pelajar. Pemilihan diadakan dengan membawa satu kelas ke satu kelas ke dewan sekolah dan diiringi guru kelas masing2. Setelah TID dilakukan, seramai 21 pelajar terpilih dengan 10 wanita dan 11 lelaki.

21 pelajar telah dimaklumkan dan dijemput untuk menghadirkan diri ke pemilihan kedua yang dinamakan Talent Scouting di Pusat Akuatik PISA pada 7hb Februari 2010 (Ahad) jam 3.00 petang. Setelah talent scouting dijalankan, satu taklimat ringkas mengenai program sukan terjun akan diberikan kepada pelajar yang terpilih dan kepada ibubapa yang terlibat.

Esok hari (5/2/2010), kami akan memulakan pencarian ke SRJKC Keong Hoe bagi mendapatkan bakat-bakat baru didalam siri TID Terjun yang kedua. Sekian dari saya melaporkan untuk USPTN Pulau Pinang.

"Ke Arah Kecemerlangan Sukan Prestasi Tinggi"
Laporan Oleh : Shasha Tarmuzi













0 comments:

Post a Comment

About This Blog

  ©Unit Sukan Prestasi Tinggi Negeri Pulau Pinang (C) 2009-2010. All rights reserved